Твір по літературі за поемою Дайте «Божественна комедія» …Тот страдает, вьісшей мукой, Кто радостньїе помнит времена В несчастии… Данте.
«Божественная комедия» Багато поколінь читачів вважали, що найцікавішою
і вражаючою частиною «Божественної комедії» є «Пекло». Чим пояснити те,
що не «ангельські», а «диявольські» дев’ять кіл описано у Данте
яскравіше і переконливіше? Мої однокласники дійшли загальної думки про
те, що пекло, як не дивно, більшою мірою відображає реальне життя, ніж
вічні мрії про райське життя. В земному житті Данте бачив чимало горя і
страждання, фізичні і душевні муки не рідкісне явище в людському житті.
Тому картини «Пекла» у Данте виглядають дуже переконливо. Читачу легше
повірити в існування зловісної пекельні, ніж у «райські кущі», які
ніхто ніколи не бачив. Усі дев’ять кіл пекла описано так детально і
переконливо, що здається - ти разом з Данте і Вергілієм сходиш сходами
«к отверженньїм селеньям», «к погиб-шим поколеньям» крізь «вековечньїй
стон».
Найяскравішою мені видалася історія Паоло і Франчески, з душами яких
автор і Вергілій зустрічаються в другому колі пекла. Це коло мук «для
тех, кого земная плоть звала, кто предал предал разум власти
вожделенной». Тут «адский ветер, от-дьіха не зная, мчит сонмьі душ
среди окрестной мгльї, и мучит их, крутя и истезая».
У другому колі Данте зустрічає тіні цариці
Семіраміди, Клеопатри, Олени, Ахілла, Паріса, Тристана - всіх тих, хто
був згублений жаданням насолоди. Увагу Данте привертає пара тіней, що
ніжно обнялися, які не покидають один одного ні на хвилину. Від них він
чує зворушливу історію Франчески та Риміні, яка покохала брата свого
чоловіка, Паоло Малатеста. Обоє вони загинули від руки ображеного
чоловіка. В зображенні Данте ця історія виглядає піднесеною картиною
любові і страждання, в якій зникли всі банальні деталі. Франческа і
Паоло і тут, у пеклі, - такі ж земні істоти, якими були в земному
житті. У криках і риданнях вони не перестають переживати своє горе,
вони жадають помсти-тися вбивці-чоловіку. Але вони і тут не перестають
кохати одне одного.
|